Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHolland, Patricia E.
TitelReading between the Lines: Exploring the Supervisory Conference through Discourse Analysis. Are You Doing Inquiry along These Lines?
QuelleIn: Journal of Curriculum and Supervision, 4 (1989) 4, S.380-81Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum; Elementary Secondary Education; Interpersonal Communication; Linguistic Theory; Speech Communication; Speech Habits
AbstractSuggested is the use of discourse analysis to study the interpretive aspects of the supervisory conference. Interpretation of linguistic interactions should move beyond the examination of sequential aspects of conversation to incorporate rules of interpretation which account for presuppositions and implications underlying a given speech act. (SI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: