Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMills, Rosemary S. L.; Grusec, Joan E.
TitelCognitive, Affective, and Behavioral Consequences of Praising Altruism.
QuelleIn: Merrill-Palmer Quarterly, 35 (1989) 3, S.299-326Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAltruism; Attribution Theory; Elementary Education; Elementary School Students; Emotional Experience; Labeling (of Persons); Prosocial Behavior; Self Concept; Sex Differences
AbstractStudies investigated effects of dispositional praise on internalized sharing and self-perception in children eight-nine years old. Dispositional praise had significant behavioral, cognitive, and affective consequences, but nondispositional praise did not. Perceived expectations may play an important role in determining behavioral consequences of praise. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: