Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFreeman, Roger D.; und weitere
TitelBlind Children's Early Emotional Development: Do We Know Enough to Help?
QuelleIn: Child Care, Health and Development, 15 (1989) 1, S.3-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlindness; Child Development; Counseling; Early Experience; Elementary Secondary Education; Emotional Development; Followup Studies; Foreign Countries; Intervention; Preschool Education; Canada (Vancouver)
AbstractThis paper describes a 14-year follow-up research study conducted in Vancouver (British Columbia, Canada), examining blind children's educational, social, and emotional development. The paper also reviews the research literature on blindness in children, focusing on family reactions, early development, special problems, outcome, intervention, and counseling. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: