Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcDonnell, John; Ferguson, Brad
TitelA Comparison of Time Delay and Decreasing Prompt Hierarchy Strategies in Teaching Banking Skills to Students with Moderate Handicaps.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 22 (1989) 1, S.85-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBanking; Basic Business Education; Efficiency; Instructional Effectiveness; Intervention; Maintenance; Moderate Mental Retardation; Prompting; Reaction Time; Secondary Education; Teacher Response; Teaching Methods; Time Factors (Learning)
AbstractFour students, aged 15-19, with moderate mental retardation learned to cash checks and use an automatic teller through either a decreasing prompt hierarchy or time-delay procedure. Both strategies led to acquisition of target tasks and were equally effective in producing performance maintenance; however, the decreasing prompt hierarchy was more efficient. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: