Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavis, James N.; und weitere
TitelEffects of Text Structure Instruction on Foreign Language Readers' Recall of a Scientific Journal Article.
QuelleIn: Journal of Reading Behavior, 20 (1988) 3, S.203-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterForeign Language Periodicals; French; Higher Education; Reading Comprehension; Reading Research; Recall (Psychology); Research Reports; Scholarly Journals; Scientific Literacy; Second Language Instruction; Technical Writing; Text Structure
AbstractExamines the effects on comprehension of instructing native English speakers in the organization of a scientific journal article written in French. Finds a significant main effect for instruction in text structure when the text was in canonical experimental report order and no significant difference when the text order was scrambled. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: