Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeretz, Arna S.
TitelStudent-Centered Learning through Content-Based Instruction: Use of Oral Report Projects in the Advanced EFL Reading Class.
QuelleIn: Reading in a Foreign Language, 5 (1988) 1, S.181-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdvanced Courses; Classroom Techniques; Content Area Reading; English for Science and Technology; Higher Education; Reading Instruction; Second Language Instruction; Student Centered Curriculum; Student Motivation; Student Projects
AbstractDescribes a student-centered reading comprehension course for advanced English-as-a-Foreign-Language students of science and technology. In the course, student interest in and knowledge of content-area subjects are used to create: (1) motivation to read; and (2) an authentic task to accomplish (the preparation and presentation of an oral report). (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: