Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeninger, Terence A.; Stout, Robert T.
TitelDissatisfaction Theory: Policy Change as a Function of School Board Member-Superintendent Turnover.
QuelleIn: Educational Administration Quarterly, 25 (1989) 2, S.162-80Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBoards of Education; Case Studies; Democracy; Elementary Secondary Education; Enrollment Trends; Governance; Policy Formation; School Policy
AbstractThis historical case study of the Scottsdale School District (Arizona) examined the degree to which school governance was democratic, based on the dissatisfaction theory of democracy. Turning point election indicators were traced for 1896 to 1986, highlighting the 1956-86 period. Suggestions are given for using the dissatisfaction theory more effectively. Includes nine references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: