Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones-Johnson, Gloria
TitelThe Victim-Bind Dilemma of Black Female Sociologists in Academe.
QuelleIn: American Sociologist, 19 (1988) 4, S.312-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Blacks; Ethnic Stereotypes; Females; Graduate Study; Higher Education; Institutional Characteristics; Labeling (of Persons); Professional Development; Professional Education; Racial Discrimination; Sex Discrimination; Sex Stereotypes; Social Class; Social Influences; Social Structure
AbstractExamines the purpose and function of stereotypical perceptions in graduate school and the early phases of career development relative to the author's experiences and observations as a Black female in academe. Points out ways that the political culture and institutional structures of the academic community shape and perpetuate racism, sexism, and classism through stereotyping. (KO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: