Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTracy, Saundra J.; MacNaughton, Robert H.
TitelClinical Supervision and the Emerging Conflict between the Neo-Traditionalists and the Neo-Progressives.
QuelleIn: Journal of Curriculum and Supervision, 4 (1989) 3, S.246-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Collegiality; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Practicum Supervision; Supervisory Methods; Teacher Administrator Relationship; Teacher Evaluation; Teacher Supervision
AbstractThis article examines the conflict over the definition of clinical supervision from the neo-traditional and neo-progressive perspectives. It shows how this conflict affects teachers' assessment and assistance, and suggests possible areas of compromise and future directions the conflict may take. (TE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: