Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZentall, Sydney S.
TitelProduction Deficiencies in Elicited Language but Not in the Spontaneous Verbalizations of Hyperactive Children.
QuelleIn: Journal of Abnormal Child Psychology, 16 (1988) 6, S.657-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Education; Expressive Language; Hyperactivity; Language Handicaps; Language Processing; Language Proficiency; Speech Habits; Story Telling; Verbal Ability; Verbal Communication
AbstractTwenty-two hyperactive children were more spontaneously talkative than controls during transitions and nonverbal tasks (nonelicited conditions), but less talkative when asked to tell stories (elicited conditions). Findings suggest that minimal stimulus input precipitate excessive verbal activity from hyperactive children, while stories requiring organization and planning produce production deficiencies. (JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: