Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStahl, Steven A.; und weitere
TitelPrior Knowledge and Difficult Vocabulary in the Comprehension of Unfamiliar Text.
QuelleIn: Reading Research Quarterly, 24 (1989) 1, S.27-43Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCloze Procedure; Content Area Reading; Elementary Education; Grade 6; Prior Learning; Reading Comprehension; Reading Research; Recall (Psychology); Vocabulary
AbstractExamines the effect of prior knowledge and difficult vocabulary on students' recall of a passage from a social studies text. Concludes that vocabulary difficulty may affect microprocessing (development of coherent text base) while prior knowledge may affect macroprocessing (summarizing), and that these effects function independently, not interactively. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: