Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFeldens, Maria das Gracas F.; Duncan, James K.
TitelBrazilians Speak Out about Their Schools: Adapting Inquiry to Subject Matter and Research Function.
QuelleIn: Journal of Educational Thought, 22 (1988) 3, S.190-210Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Community Surveys; Data Analysis; Data Collection; Educational Attitudes; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Parent Attitudes; Preservice Teacher Education; Research Methodology; Sampling; School Surveys; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Brazil
AbstractReports on a study of the beliefs held by students, parents, and teachers regarding desirable schooling and teaching in grades one to eight in Porto Alegre, Brazil. Examines the combined use of qualitative and quantitative research methodologies; rationales and procedures of naturalistic and rationalistic inquiry; and implications for research in teacher education. (DMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: