Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSpring, Carl; Davis, John M.
TitelRelations of Digit Naming Speed with Three Components of Reading.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 9 (1988) 4, S.315-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Decoding (Reading); Elementary Secondary Education; Error Analysis (Language); Reading Comprehension; Reading Difficulties; Word Recognition
AbstractStudies of impaired reading processes in children with slow digit naming speeds found that, for first- through third-graders, character-identification automaticity was equally important to the direct-access and speech-recoding routes of word recognition. For 4th- through 10th-graders, the correlation of digit naming speed with reading comprehension was significantly smaller than its correlation with word recognition. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: