Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChunn, Eva Wells
TitelSorting Black Students for Success and Failure: The Inequality of Ability Grouping and Tracking.
QuelleIn: Urban League Review, 11 (1988) 1-2, S.93-106Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Academic Aptitude; Aptitude Treatment Interaction; Black Education; Black Stereotypes; Black Students; Educational Discrimination; Elementary Secondary Education; Grouping (Instructional Purposes); Labeling (of Persons); Low Income Groups; Lower Class Students; Males; Socioeconomic Status; Student Placement; Teacher Influence; Teacher Response; Track System (Education); Upper Class; White Students
AbstractReviews the determinants and selected consequences of academic sorting practices. Concludes that tracking and ability grouping disproportionately affects Black and low-income students by stereotyping them as less intelligent and less able to achieve, which in turn creates low teacher expectations. (FMW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: