Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYovetich, William S.; Young, Theresa A.
TitelThe Effects of Representativeness and Concreteness on the "Guessability" of Blissymbols.
QuelleIn: Augmentative and Alternative Communication (AAC), 4 (1988) 1, S.35-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAssociative Learning; Character Recognition; Communication Aids (for Disabled); Disabilities; Guessing (Tests); Higher Education; Semantics; Sensory Aids; Symbolic Learning; Written Language
AbstractTwenty college students, naive to Blissymbols, were asked to "guess" the meaning of 64 Blissymbols presented without their word gloss. The influence of symbol representativeness and the concreteness of associated word labels on the symbols'"guessability" was analyzed. The guessability of a symbol's gloss was significantly affected by its representativeness. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: