Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAkamatsu, Carol Tane
TitelInstruction in Text Structure: Metacognitive Strategy Instruction for Literacy Development in Deaf Students.
QuelleIn: A.C.E.H.I. Journal, 14 (1988) 1, S.13-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Deafness; Hearing Impairments; Intermediate Grades; Intervention; Learning Strategies; Literacy Education; Maintenance; Metacognition; Outcomes of Education; Short Stories; Skill Development; Student Improvement; Teaching Methods; Text Structure; Writing Instruction
AbstractFive deaf students, aged 11-12, participated in an instructional program using metacognitive strategies to teach summarization skills based on a knowledge of story structure. During intervention, the subjects' performance rose noticeably, and the level of performance was maintained in three subjects. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: