Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFlowers, Patricia J.
TitelThe Effects of Teaching and Learning Experiences, Tempo, and Mode on Undergraduates' and Children's Symphonic Music Preferences.
QuelleIn: Journal of Research in Music Education, 36 (1988) 1, S.19-34Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; College Students; Descriptive Writing; Higher Education; Music Appreciation; Music Education; Musical Composition; Preservice Teacher Education; Teaching Experience
AbstractPresents a study which assessed undergraduates' and children's music preferences for examples of symphonic music. Serving as a teaching and planning experience for undergraduates, the study revealed that children's preferences were increased through undergraduate presentations and that college students used larger vocabularies when describing musical selections. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: