Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaylor, Steven J.
TitelCaught in the Continuum: A Critical Analysis of the Principle of the Least Restrictive Environment.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 13 (1988) 1, S.41-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Community Role; Developmental Disabilities; Elementary Secondary Education; Mainstreaming; Normalization (Handicapped); Placement; Severe Disabilities; Social Integration
AbstractThis critical analysis of least restrictive environment (LRE) for the developmentally disabled reviews the origins and operationalization of LRE in terms of a continuum of residential, educational, and vocational services. Pitfalls in LRE, especially for severely disabled persons, are enumerated and commitment to the contrasting principle of community integration advocated. (Author/VW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: