Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSprafkin, Joyce; und weitere
TitelTeaching Emotionally Disturbed Children to Discriminate Reality from Fantasy on Television.
QuelleIn: Journal of Special Education, 21 (1988) 4, S.99-107Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildrens Television; Critical Thinking; Elementary Education; Emotional Disturbances; Fantasy; Instructional Effectiveness; Intervention; Outcomes of Education; Perceptual Development; Programing (Broadcast); Skill Development; Teaching Methods; Television Commercials; Television Curriculum; Television Viewing
AbstractTwenty-one emotionally disturbed elementary grade children completed a television viewing skills curriculum. Results of the intervention found that the subjects made significantly more accurate reality-fantasy discriminations concerning television program content than a control group; however, the curriculum was not effective in increasing knowledge about commercials. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: