Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaag, John W.
TitelTwo Objective Techniques for Enhancing Teacher-Student Relationships.
QuelleIn: Journal of Humanistic Education and Development, 26 (1988) 3, S.127-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Nonverbal Communication; Sensory Training; Special Education Teachers; Student Behavior; Teacher Behavior; Teacher Student Relationship
AbstractPresents two methods of enhancing therapeutic relationships through having special education teachers observe and use students' verbal and nonverbal behaviors during social interactions. Discusses how teachers can identify students' predominant sensory modalities used to communicate experiences and can adopt behaviors similar to their students' behaviors. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: