Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchmitt, Alicia P.
TitelLanguage and Cultural Characteristics that Explain Differential Item Functioning for Hispanic Examinees on the Scholastic Aptitude Test.
QuelleIn: Journal of Educational Measurement, 25 (1988) 1, S.1-13Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Entrance Examinations; Cultural Influences; Hispanic Americans; Item Analysis; Linguistics; Mexican Americans; Puerto Ricans; Spanish Speaking; SAT (College Admission Test)
AbstractStandardized methodology was used to help identify item characteristics explaining differential item functioning among Hispanics on Scholastic Aptitude Test (SAT), in two studies with 284,359 and 292,725 Whites, Mexican-Americans, and Puerto Ricans. Results indicate true cognates, or words with a common root in English and Spanish; and content of special interest for Hispanics seemed to improve performance. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: