Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlson, Mary W.; und weitere
TitelOrthographic Awareness and Gifted Spellers: Early Experiences and Practices.
QuelleIn: Roeper Review, 10 (1988) 3, S.152-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildhood Interests; Developmental Stages; Early Experience; Emergent Literacy; Gifted; Intermediate Grades; Junior High Schools; Learning Strategies; Parent Role; Skill Development; Spelling; Spelling Instruction; Student Interests; Teaching Methods; Visualization; Word Recognition; Word Study Skills
AbstractApproximately 100 national spelling bee finalists and their parents were surveyed concerning their early literacy experiences and spelling practices. The fourth-eighth grade spellers showed an early interest in language activities; passed through developmental spelling stages earlier than average; and mastered words via visual memory strategies, word meanings, and saying/writing words. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: