Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaria, Katherine
TitelA New Look at Comprehension Instruction for Disabled Readers.
QuelleIn: Annals of Dyslexia, 37 (1987), S.264-78Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBeginning Reading; Elementary Secondary Education; Holistic Approach; Learning Disabilities; Models; Reader Text Relationship; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Materials; Teaching Methods
AbstractThree holistic approaches to reading comprehension instruction for learning-disabled children are described: text-based instruction, explicit comprehension instruction, and a combined model. Following discussion of each model's strengths, weaknesses, and teaching techniques, the combined model is recommended. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: