Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorrison, Charles R.; Levin, Joel R.
TitelDegree of Mnemonic Support and Students' Acquisition of Science Facts.
QuelleIn: Educational Communication and Technology Journal, 35 (1987) 2, S.67-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Analysis of Covariance; Grade 8; Illustrations; Instructional Effectiveness; Junior High Schools; Learning Strategies; Mineralogy; Mnemonics; Predictor Variables; Recall (Psychology); Retention (Psychology); Science Education
AbstractDescribes study of eighth grade students conducted to test the effectiveness of mnemonic techniques to recall attributes of minerals. Results indicate that mnemonic instruction, when accompanied by experimentor-provided keywords and mnemonic illustrations, produced superior recall on both immediate and delayed performance tests. (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: