Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWaas, Gregory A.
TitelAggressive Rejected Children: Implications for School Psychologists.
QuelleIn: Journal of School Psychology, 25 (1987) 4, S.383-88Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAggression; Elementary Education; Grade 3; Grade 5; Males; Peer Relationship; Personality Traits; Rejection (Psychology); Sociometric Techniques; Student Behavior
AbstractUsed sociometric rating procedure to classify third and fifth grade boys (N=64) as peer-rejected. Standardized teacher ratings classified students as aggressive. Significant portion of rejected students were rated as highly aggressive. Aggressive rejected groups were rated as exhibiting lower achievement motivation and higher levels of hostile withdrawal than were nonaggressive rejected counterparts. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: