Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Brian P.
TitelAttention and Memory in Children and Adults in Context-Interactive and Context-Independent Situations.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 44 (1987) 2, S.192-221Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttention; Cognitive Development; Difficulty Level; Elementary Education; Elementary School Students; Learning Strategies; Memory; Recall (Psychology); Task Analysis; Young Adults
AbstractExamines the relation between attention to target and context information and target recall in an incidental learning task for children and adults. Results support a distinction between context-interactive and context-independent situations and suggest that the attentional patterns that are efficient for memory may differ with the kind of situation. (Author/RWB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: