Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHyde, Arthur A.
TitelTheory Used in Ethnographic Educational Evaluations: Negotiating Values.
QuelleIn: Anthropology and Education Quarterly, 18 (1987) 3, S.131-48Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Anthropology; Educational Environment; Ethnography; Evaluation; Financial Support; Research Methodology; Research Problems; Values
AbstractAnalyzes nine ethnographic educational evaluation studies and shows how the theories chosen resulted from a negotiation of values among three participant groups: evaluators, funders, and practitioners. The studies reveal that the funder-evaluator relationship can become explosive when value differences are pronounced. Therefore, the evaluator should negotiate value differences early in the conception and design of the study. (KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: