Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAndrews, Jean F.; Taylor, Nancy E.
TitelFrom Sign to Print: A Case Study of Picture Book "Reading" between Mother and Child.
QuelleIn: Sign Language Studies, (1987) 56, S.261-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEarly Childhood Education; Hearing Impairments; Home Instruction; Language Acquisition; Learning Strategies; Prereading Experience; Reading Aloud to Others; Reading Readiness; Skill Development; Story Reading; Teaching Methods; Young Children
AbstractFourteen strategies a hard-of-hearing mother uses while reading a book with her hard-of-hearing preschool son are observed. These strategies are grouped in four large categories: (1) confirmation of child's understanding; (2) focusing attention on the book and its content; (3) specific language input; (4) concept development. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: