Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Doris V.; Bliss, Lynn S.
TitelConcurrent Validity of Two Language Screening Tests.
QuelleIn: Journal of Communication Disorders, 20 (1987) 4, S.305-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Language; Communication Disorders; Concurrent Validity; Handicap Identification; Language Acquisition; Language Handicaps; Language Tests; Preschool Children; Preschool Tests; Screening Tests; Test Validity; Verbal Ability; Verbal Communication
AbstractDecisions based on the Fluharty Preschool Screening Tests and the Northwestern Syntax Screening Test (and their subtests) were compared to a validity criterion of passing or failing the Sequenced Inventory of Communication Development for 182 children aged 36-47 months. Validity differences were found that depended on test and subtest content. (Author/KM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: