Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchwartz, Neil H.; Wilkinson, William K.
TitelPerceptual Influence of Psychoeducational Reports.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 24 (1987) 2, S.127-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttitudes; Diagnostic Tests; Educational Diagnosis; Elementary Education; Labeling (of Persons); Perception; Psychoeducational Methods; Psychological Characteristics; Reports; Student Evaluation; Teacher Attitudes
AbstractTeachers read fictitious psychoeducational reports that were consistent, inconsistent, or absent with respect to a child's diagnostic label, then cumulative folders, then the report again. Their perceptions of child's characteristics changed in an adaptive direction for general adjustment, academic skill, and learning approach, and negatively for intellectual capacity. Type of diagnostic label was an important variable in influencing perception. (Author/KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: