Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWiener, Judith
TitelFactors Affecting Educators' Comprehension of Psychological Reports.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 24 (1987) 2, S.116-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrators; Comprehension; Diagnostic Tests; Elementary School Teachers; Psychological Evaluation; Psychological Testing; Reports; School Personnel; Secondary School Teachers
AbstractStudied comprehension of psychological reports by three groups of educators: school administrators, elementary school teachers, and secondary school teachers. All three groups preferred reports in which both the child description and the recommendations were elaborated with explanations and examples. Elementary teachers and principals comprehended such reports better than a shorter form containing equivalent information. (Author/KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: