Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBierman, Karen Linn; und weitere
TitelImproving the Social Behavior and Peer Acceptance of Rejected Boys: Effects of Social Skill Training with Instructions and Prohibitions.
QuelleIn: Journal of Consulting and Clinical Psychology, 55 (1987) 2, S.194-200Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; Elementary School Students; Interpersonal Competence; Interpersonal Relationship; Males; Peer Acceptance; Primary Education; Rejection (Psychology); Social Behavior
AbstractThirty-two boys rejected by their peers in grades one through three, identified on the basis of negative sociometric nominations and negative social behavior, were randomly assigned to one of four treatment conditions (a) instructions to promote positive social behavior, (b) prohibitions to reduce negative social behavior, (c) a combination of instructions and prohibitions, or (d) no treatment. Results discussed. (Author/KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: