Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKent, Thomas H.; Albanese, Mark A.
TitelA Comparison of the Relative Efficiency and Validity of Tailored Tests and Conventional Quizzes.
QuelleIn: Evaluation and the Health Professions, 10 (1987) 1, S.67-79Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdaptive Testing; Comparative Testing; Computer Assisted Testing; Difficulty Level; Higher Education; Item Analysis; Latent Trait Theory; Medical Students; Multiple Choice Tests; Predictive Validity; Test Items; Test Validity
AbstractTwo types of computer-administered unit quizzes in a systematic pathology course for second-year medical students were compared. Quizzes composed of questions selected on the basis of a student's ability had higher correlations with the final examination than did quizzes composed of questions randomly selected from topic areas. (Author/JAZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: