Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSafer, Daniel J.
TitelThe Stress of Secondary School for Vulnerable Students.
QuelleIn: Journal of Youth and Adolescence, 15 (1986) 5, S.405-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttendance; Elementary Secondary Education; Grade Repetition; Junior High Schools; Literature Reviews; Public Schools; Stress Variables; Student Adjustment; Student Behavior; Student Problems; Suspension
AbstractThis review summarizes pertinent literature on the differential impact of primary versus secondary public education on students. Data show that junior high/middle school students with prominent elementary school maladjustments have a 5-13-fold greater rate of grade failure, suspension, and undue absenteeism than do students without such difficulties. (Author/JAZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: