Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbkarian, G. G.
TitelEnhancing Interaction in a Difficult-to-Test Child: The PPVT-TV Technique.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 20 (1987) 5, S.268-69Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Clinical Diagnosis; Learning Problems; Preschool Education; Speech Evaluation; Speech Handicaps; Test Anxiety; Testing Problems; Young Children
AbstractA case study of the speech evaluation of a three-year-old illustrates the effectiveness of a technique for structured assessment of preschoolers who demonstrate anxiety or reluctance to interact. The technique capitalizes on preschoolers' preexistent relationship with television, using video equipment to establish clinical rapport and conduct formal evaluation. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: