Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWainer, Howard
TitelMinority Contributions to the SAT Score Turnaround: An Example of Simpson's Paradox.
QuelleIn: Journal of Educational Statistics, 11 (1986) 4, S.239-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Bound Students; College Entrance Examinations; Ethnic Groups; High Schools; Mathematics Tests; Paradox; Scores; Statistical Analysis; Verbal Tests; White Students; SAT (College Admission Test)
AbstractBetween 1980 and 1984 SAT scores rose 8 points for whites and 15 points for non-whites, but the overall mean increased only 7 points. This article explains that this is not an arithmetic error, but an example of a statistical phenomenon called Simpson's Paradox. It describes how to avoid it. (JAZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: