Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHughes, Billie J.; und weitere
TitelContinuing Motivation of Boys and Girls Under Differing Evaluation Conditions and Achievement Levels.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 23 (1986) 4, S.660-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalysis of Variance; Difficulty Level; Grade 5; Grades (Scholastic); Intermediate Grades; Self Evaluation (Individuals); Sex Differences; Student Evaluation; Student Motivation; Teacher Influence
AbstractThis study investigated the effect of task difficulty, evaluation condition, and sex of subject on continuing motivation of fifth-graders. Results indicted higher return rates for teacher evaluation and for boys over girls. Boys returned to a challenging task more than girls did, whereas girls preferred the easier task. (Author/JAZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: