Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTrujillo, Carla M.
TitelA Comparative Examination of Classroom Interactions Between Professors and Minority and Non-Minority Students.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 23 (1986) 4, S.629-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; College Students; Expectation; Feedback; Higher Education; Minority Groups; Professors; Questionnaires; Teacher Attitudes; Teacher Response; Teacher Student Relationship; Whites
AbstractObservations were made of instructor-student classroom interactions at the collegiate level. Professors interacted differentially at a significant level with minority versus non-minority students in the majority of the behavioral observations, and the instructors had significantly lower academic expectations of undergraduate minority students compared with non-minority students. (Author/JAZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: