Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGriffin, Gary A.; Barnes, Susan
TitelUsing Research Findings to Change School and Classroom Practices: Results of an Experimental Study.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 23 (1986) 4, S.572-86Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Classroom Techniques; Educational Change; Instructional Leadership; Quasiexperimental Design; Research and Development Centers; Research Utilization; School Personnel; Staff Development; Supervisory Training; Teacher Behavior; Teacher Effectiveness; Transfer of Training
AbstractA quasi-experimental treatment-control group investigation was designed to test the effects of introducing research findings from effective teaching and school leadership into ongoing school settings. Significant treatment effects were found for the transfer of all staff developer behaviors and four of ten categories of effective teacher behaviors. (BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: