Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKallison, James M., Jr.
TitelEffects of Lesson Organization on Achievement.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 23 (1986) 2, S.337-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Aptitude Treatment Interaction; Higher Education; Lesson Plans; Mathematics Achievement; Mathematics Tests; Organization; Sequential Learning; Teaching Methods
AbstractThe effects of teacher behaviors comprising lesson organization on student achievement were investigated in undergraduate students. Two instructional conditions were proper versus manipulated sequence and explicit organization behaviors present versus absent. Explicit organization had a significant effect on achievement. No significant aptitude-treatment interaction was found. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: