Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Brian P.
TitelDifferences in the Associative Constraint on Retrieval Search from a Context Cue for Children and Adults.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 42 (1986) 3, S.315-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; College Students; Context Clues; Cues; Elementary Education; Elementary School Students; Grade 2; Grade 5; Higher Education; Recall (Psychology)
AbstractSeven experiments examined word triplet recall of second graders, fifth graders, and college adults. Results include findings that successful cued recall in children is more dependent than that of adults on associative constraint provided in an episode and cue, and that children make relatively better use of thematic and subordinate than of superordinate constraint in using a cue. (Author/NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: