Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPiel, John A.; Baller, William A.
TitelEffects of Computer Assistance on Acquisition of Piagetian Conceptualization among Children of Ages Two to Four.
QuelleIn: AEDS Journal, 19 (1986) 2-3, S.210-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalysis of Variance; Classification; Cognitive Development; Computer Assisted Instruction; Concept Formation; Conservation (Concept); Microcomputers; Multiple Regression Analysis; Piagetian Theory; Predictor Variables; Preschool Education; Tables (Data); Young Children; Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence
AbstractDesigned to determine whether computer-assisted instruction could enhance performance on Piagetian classification and conservation tasks, this study divided 44 preschool children into an experimental group, which was exposed to computer lessons, and a control group. Both age and computer exposure were found to be significant variables. (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: