Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHancock, Julie; Alston, Jean
TitelHandwriting Skills in Children with Spina Bifida: Assessment, Monitoring and Measurement.
QuelleIn: British Journal of Special Education, 13 (1986) 4, S.155-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Elementary Education; Eye Hand Coordination; Foreign Countries; Handwriting; Individualized Instruction; Perceptual Motor Coordination; Physical Disabilities; Writing Difficulties; Writing Evaluation; Writing Exercises; Writing Instruction; United Kingdom (Great Britain)
AbstractCase studies of three students with spina bifida (ages 8-11) illustrate an individualized six-week handwriting intervention program which stressed assessment, monitoring, and measurement of changes in writing performance. Appropriate changes in physical support (sitting position, writing surface, and choice of writing tool) are recommended. (JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: