Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFroehlich, Thomas J.
TitelChallenges to Curriculum Development in Information Science.
QuelleIn: Education for Information, 4 (1986) 4, S.265-89Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum Development; Definitions; Educational Change; Ethics; Higher Education; Information Science; Information Systems; Information Transfer; Library Education; Literature Reviews; Models; Occupational Information; Professional Education; Professional Personnel; Systems Approach; Theories
AbstractArgues that curriculum development in information science involves clarification of the scope and character of information science, and demands new approaches in dealing with the phenomenon of information transfer in various settings. A theoretical perspective is developed to generate novel approaches to the education of information professionals. (Author/MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: