Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTomasello, Michael; Farrar, Michael Jeffrey
TitelObject Permanence and Relational Words: A Lexical Training Study.
QuelleIn: Journal of Child Language, 13 (1986) 3, S.495-505Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Language; Cognitive Processes; Cognitive Structures; Comprehension; Concept Formation; Developmental Stages; Infants; Language Acquisition; Language Processing; Lexicology; Listening Comprehension; Object Permanence; Preschool Education; Word Recognition
AbstractDescribes a lexical training program developed to teach object, visible movement, and invisible movement words to children at stage 5 (N=7) and stage 6 (N=16) object permanence development. Stage 6 children learned all three types of words equally well, while stage 5 children learned object and visible movement but not invisible movement words. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: