Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTetenbaum, Toby J.; Mulkeen, Thomas A.
TitelDesigning Teacher Education for the Twenty-First Century.
QuelleIn: Journal of Higher Education, 57 (1986) 6, S.621-36Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Quality; Futures (of Society); Higher Education; Models; Preservice Teacher Education; Program Design; Teacher Certification; Teacher Education Programs; Teacher Improvement
AbstractA model of teacher education is presented that matches the preparation of teachers with the needs of society. It is field-based, problem-centered, technology-driven, developmental, and competency-based. It involves experiential sharing, expert staffing, a critical mass of professional assistance and presumes lifelong learning. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: