Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnston, Charlotte; Pelham, William E.
TitelTeacher Ratings Predict Peer Ratings of Aggression at 3-Year Follow-Up in Boys with Attention Deficit Disorder with Hyperactivity.
QuelleIn: Journal of Consulting and Clinical Psychology, 54 (1986) 4, S.571-72Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAggression; Attention Deficit Disorders; Children; Elementary Education; Hyperactivity; Males; Peer Evaluation; Predictive Validity; Rating Scales; Teacher Attitudes; Teachers
AbstractInitial and follow-up peer ratings of boys with attention deficit disorder with hyperactivity (ADDH) were compared. Peer ratings of aggression improved for boys whom teachers rated below the median on the Iowa Conners Aggression scale but not for boys rated above the median. Subgroups reflecting other teacher and peer ratings were less effective predictors. (Author/ABB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: