Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGlynn, Ted
TitelContexts for Learning: Implications for Mildly and Moderately Handicapped Children.
QuelleIn: Australia and New Zealand Journal of Developmental Disabilities, 11 (1985) 4, S.257-63Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Environment; Cognitive Style; Elementary Education; Feedback; Intellectual Development; Learning Strategies; Mild Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Teacher Student Relationship
AbstractContexts in which mentally retarded children learn may be counter-productive in that they reinforce excessively dependent learning strategies. Research on nonhandicapped children suggests that contexts which allow children to initiate as well as respond promote independent learning, suggesting ways to structure learning opportunities for mildly and moderately retarded students. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: