Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAndrews, Jean F.; Mason, Jana M.
TitelHow Do Deaf Children Learn about Prereading?
QuelleIn: American Annals of the Deaf, 131 (1986) 3, S.210-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBeginning Reading; Deafness; Decoding (Reading); Manual Communication; Models; Prereading Experience; Preschool Education; Word Recognition
AbstractA prereading model based on a 9-month longitudinal study of 45 deaf preschool children from state residential schools is presented. The model contends that reading can be initiated by giving deaf children opportunities to match their internalized manual language to printed words, stressing reading-related activities involving parents, teachers, and peers. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: