Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuller, Bruce; Izu, Jo Ann
TitelExplaining School Cohesion: What Shapes the Organization Beliefs of Teachers?
QuelleIn: American Journal of Education, 94 (1986) 4, S.501-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Environment; Faculty Development; Government School Relationship; Institutional Characteristics; Organizational Development; Organizational Theories; School Community Relationship; School Culture; School Organization; Teacher Attitudes; Values
AbstractFinds that the level of convergence in teachers' beliefs is sensitive to local environmental forces: heterogeneity of students, size of administrative staff, and the community's social class. Examines the influence of environmental and internal school factors on convergence and explores which conditions increase that influence, including reliance on central government. (ETS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: